czwartek, 12 września 2013

Pielęgnacja w czasie ciąży po marokańsku! Przeczytaj koniecznie!!

Mam przyjemność zaprezentować Wam przedsmak artykułu, który ukaże się na łamach czasopisma "M jak Mama" już 10 października. Poniższej zamieszczam tekst autorstwa właścicielki Skarbów Maroka, pełny niezwykle cennych rad i sekretów pielęgnacji w czasie ciąży. To właśnie na tych radach zostanie oparty artykuł miesięcznika.

Agnieszka jest piękną mamą  6 letniego chłopczyka, po której nie ma śladów po ciąży czy karmieniu (sama się tym nie chwali, ale mogę poświadczyć :). W niniejszym artykule odsłania nam sekrety pielęgnacji w czasie ciąży, które "przemyciła" w czasie swoich niezwykle inspirujących podróży po Maroku. Atykuł podzielony został na kilka odcinków, w kolejnych dniach pojawią się następne odcinki :).


Drogie przyszłe Mamusie,

kiedy dowiadujemy się, że jesteśmy w ciąży, pragniemy naszemu maleństwu dostarczać jak najwięcej wartościowych pokarmów. Zmieniamy często nasze przyzwyczajenia i uważamy na to, aby nasz organizm otrzymywał tylko zdrowe i naturalne produkty.

Chciałabym podzielić się z Wami osobistymi doświadczeniami z czasu kiedy nosiłam w brzuszku swojego synka. Pomysł na podzielenie się nimi zrodził się wtedy, gdy dowiedziałam się, że kolejny raz będę mogła zostać szczęśliwą mamą. Wtedy także rozpoczęłam program kompleksowej pielęgnacji ciała, aby po raz kolejny móc cieszyć się świetną kondycją skóry po porodzie. Program ten obejmuje stosowanie naturalnych kosmetyków stanowiących najcenniejsze skarby Maroka. Owe wartościowe produkty przyniosły wspaniałe rezultaty po urodzeniu mojego pierwszego dziecka, a wszelkie obawy związane ze zwiotczałą skórą, utratą jędrności piersi po karmieniu okazały się zupełnie niepotrzebne, gdyż ciało bardzo szybko wróciło do formy sprzed ciąży. Kluczem okazała się właśnie odpowiednia pielęgnacja. Wiele kobiet twierdzi, że ciąża nieodłącznie związana jest z utratą atrakcyjności i jędrności ciała, a dzieje się tak wówczas, gdy w czasie ciąży stosują nieodpowiednią pielęgnację lub wcale jej nie stosują. Unikajmy więc czerpania rad z tego typu źródeł, gdyż najlepszym i najbardziej zaufanym doradcą powinna być natura i nasza wrodzona intuicja. Wsłuchiwanie się w głos kobiecej intuicji stanowi najlepszą drogę jaką można podążać w okresie trwania ciąży oraz po urodzeniu maleństwa. Moje pierwsze dziecko karmiłam półtora roku, a mimo to moje piersi nie straciły jędrności i „nie zwisają do pasa” zgodnie z ostrzeżeniami wielu moich koleżanek. Jeżeli właściwie zadbacie o Wasze ciało, nie będzie mowy o jakiejkolwiek negatywnej zmianie w wyglądzie Waszej skóry.

Wszelkie porady, z którymi mam przyjemność się z Wami podzielić, zaczerpnęłam w czasie moich podróży po Maroku, kiedy to interesowałam się tym jak marokańskie kobiety dbają o swoją skórę podczas ciąży. Wykorzystałam je w praktyce i mam przyjemność polecić je wszystkim przyszłym mamom. Tradycyjna marokańska pielęgnacja obejmuje jedynie naturalne produkty, pozbawione wszelkich konserwantów i innych substancji szkodliwych dla ciała i rozwijającego się dziecka. Opis mojej pielęgnacji skóry urozmaicę opisem naturalnych produktów jakie warto używać w okresie ciąży i karmienia piersią, ale wspomnę także o tych, których należy w czasie ciąży unikać. Ponadto podzielę się własnymi doświadczeniami związanymi z pielęgnacją mojej skóry po porodzie, a przede wszystkim z tym jak pielęgnowałam delikatną skórę mojego nowonarodzonego wówczas dziecka. Należy przede wszystkim pamiętać o tym, że to co aplikujemy na skórę nie pozostaje obojętne dla rozwijającego się w brzuszku maleństwa. Istnieją naturalne produkty, które doskonale dbają o skórę i w żaden sposób nie szkodzą dziecku.

Zacznijmy od pierwszego etapu pielęgnacji jakim jest oczyszczanie ciała. W ciąży raczej unikałam gorących kąpieli, często natomiast wykonywałam tradycyjne marokańskie zabiegi oczyszczające pod prysznicem. Podstawowe elementy zabiegu oczyszczającego stanowiły takie produkty jak:

-mydło SAVON NOIR (pasta mydlana na bazie mielonych oliwek z naturalnymi olejkami)
SAVON NOIR MYDŁO  NATURALNE 280 ML
naturalne mydło arganowe 90 gram
-proszek arganowy (sproszkowany miąższ owoców arganu z dodatkiem naturalnych olejków)
MASECZKA DO CIAŁA Z ARGANOWYM PUDREM  100 gram
ORGANICZNY NATURALNY BIO OLEJEK ARGANOWY BIOLOGICZNY  100 ML GOLDEN ARGANENATURALNA GLINKA GHASSOUL 200 gram
-peeling cukrowy z oliwą i olejkiem arganowym

Marokańska rękawica okazała się znakomita w pielęgnowaniu skóry w najbardziej newralgicznych miejscach, takich jak brzuch, pośladki czy nogi. Ma szorstką strukturę, a stopień usuwania martwego naskórka regulowany jest odpowiednim natężeniem masażu. W miejscach takich jak klatka piersiowa, ręce, brzuch masaż wykonywałam w formie delikatnych ruchów o niewielkiej sile nacisku, natomiast przy masażu partii takich jak pośladki i uda nie miałam litości. Mocny masaż znakomicie pobudzał krążenie a tym samym zapobiegł powstawaniu rozstępów i cellulitu. Rękawica ta stanowi nieodłączny element oczyszczania skóry wśród marokańskich kobiet i stosowana jest w połączeniu z tradycyjnym mydłem Savon Noir. Dwa razy w tygodniu do porcji mydła Savon Noir dodawałam łyżeczkę sproszkowanych owoców arganu i nakładałam tak przyrządzoną maskę na pośladki i uda. Po około pięciu minutach kolistymi ruchami masowałam całe ciało z użyciem rękawicy wykonując w ten sposób delikatny peeling skóry. Sproszkowane owoce arganu sprzyjają detoksykacji skóry, usuwając toksyny z głębszych warstw skóry, wobec czego wspomagają redukcję cellulitu.

Nieoceniona okazała się także marokańska glinka ghasoul pochodząca jedynie z rejonu gór Atlas, znana przede wszystkim z bogactwa minerałów najbardziej wartościowych dla skóry a także naturalnych właściwości dogłębnie oczyszczających skórę. Maskę na bazie glinki ghassoul przyrządza się dodając około trzech łyżek ciepłej wody przegotowanej lub mineralnej do trzech łyżek glinki i pozostawić, aż do momentu, kiedy glinka absorbuje prawie całą wodę i powstanie konsystencja papki. Papkę wymieszać i w razie potrzeby dodać niewielką ilość wody w celu uzyskania jednolitej masy. Warto dodać łyżeczkę jednego z olejków pielęgnujących, które opiszę w dalszej części artykułu. Tak przygotowaną glinkę nałożyć na wilgotne ciało i pozostawić na kilka minut, aż delikatnie wyschnie. Następnie zwilżonymi dłońmi wykonać masaż. Po takim zabiegu skóra zostaje zrewitalizowana i wzmocniona oraz nabiera niesamowitej gładkości. Po zabiegu oczyszczania glinką wystarczy wmasować w skórę preferowany z wymienionych poniżej olejków. Masaż olejkiem wykonuje się na mokrej skórze.

Kolejnym znakomitym sposobem oczyszczania skóry okazał się peeling cukrowy z oliwą z oliwek i olejkiem arganowym. W tym celu do łyżki cukru dodaję łyżeczkę niefiltrowanej oliwy z oliwek oraz łyżeczkę olejku arganowego. Peeling wykonuję na mokrym ciele po wstępnym masażu rękawicą marokańską. Po wykonaniu tego rodzaju peelingu na bazie olejków skóra jest na tyle nawilżona i wypielęgnowana, że nie ma potrzeby nakładać już żadnego dodatkowego olejku.

Powyższe zabiegi gwarantują skuteczną detoksykację skóry, rewitalizację i wzmocnienie, co stanowi podstawę w utrzymaniu ciała w rewelacyjnej kondycji w tak wymagającym okresie jak ciąża.


.... ciąg dalszy kompleksowej pielęgnacji tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz