piątek, 31 maja 2013

Najlepszy sposób na tłustą cerę

Wiele właścicielek tłustej lub mieszanej cery ma ogromny problem ze znalezieniem odpowiedniego kosmetyku matującego. Ponieważ również do nich należałam, a już nie należę, chciałabym podzielić z Wami doskonałym remedium, aby nieco wyszczuplić obfite grono zdesperowanycyh "tłuścioszków".

Przetestowałam tony kremów drogeryjnych reklamujących się jako matujące i żaden z nich nie spełnił moich oczekiwań. Fora i blogi skrzętnie milczały w kwestii wyeliminowanie tego niechcianego problemu...

Kiedy wpadłam w olejkoszał, odrzucając wszelkie kremy z supermarketów czy aptek, sama odkryłam sposób na matową skórę. Paradoksalnie, traktowanie przetłuszczającej się skóry olejem, zapobiega przetłuszczaniu :). Dlaczego? Nie od dziś wiadomo, że wysuszanie skóry lekami, żelami do mycia i tonikami (zwłaszcza na bazie alkoholu) powoduje, że skóra wydziela nadmierną ilość sebum, aby uzupełnić niedobory, które jej wyrządziliśmy nieopdowiednią pielęgnacją. Nic więc dziwnego, ze buzia zacznie się świecić bardzo intensywnie. W momencie, kiedy natłuszczamy skórę olejkiem, pompujemy w nią potężną dawkę substancji odżywczych i składników zbliżonych do składu wydzielanego sebum, wobec tego nasza skóra przestaje się bronić przed niedoborem tłuszczyku.

Przetestowałam wiele olejków, jednak muszę przyznać, że nie wszytskie zapobiegają przetłuszczaniu. Wiele zależy od składu. Doznałam dość sporego szoku, kiedy pewnego pięknego wieczoru zastosowałam na noc olejek sezamowy, a rano moja buzia była idealnie matowa. Czynność powtórzyłam rano, wklepując olejek bardzo starannie, aby nie pozostawiał tłustej poświaty. Efekt zmatowienia utrzymywał się przez cały dzień :).

Zaczęłam czytać o jego magicznych wlaściwościach na zagranicznych forach i blogach, które wręcz trąbiły o jego skuteczności w walce o matową cerę. Mało tego, olejek posiada naturalny filtr UV. W Indiach stosowany jest od wieków do natłuszczania nie tylko twarzy, ale też całego ciała, co wspomaga usuwanie toksyn. Spotkałam sie nawet z opinią, że stosowanie olejku sezamowego na ciało przed wizytą w saunie znacznie zwiększa ilośc wydzielanych z potem toksyn przyspieszając oczyszczanie organizmu. Ponadto, olejek sezamowy jest bardzo bogaty w wapń, miedź, magnez, żelazo, cynk, fosfor, potas, kwas foliowy (witamina B 9), witaminę B6 czy witaminę E. Działa tonizująco, regenerująco, nawilżająco, przeciwzapalnie, oczyszczająco, silnie reguluje pracę gruczołów łojowych, zwalcza wolne rodniki, hamuje krwawienie.

Ponieważ olejek może być dla niektórych ciut za tlusty, przy zastosowaniu jako substytut kremu matującego na dzień można połączyć go z olejkiem migdałowym, który należy do najlepiej wchłaniających się olejków, nie pozostawiających tłustego filmu. Olejek migdałowy opóźnia procesy starzenia, zmiękcza i wygładza skórę.

Wystarczy niewielka ilość mieszanki, bo jezeli przesadzimy z ilością, oczywiście trudno będzie nam go wklepać :).

Poniżej możecie znaleźć wysokiej jakości olejki, które Skarby Maroka mają Wam do zaoferowania:
Olejek sezamowy, olejek migdałowy



2 komentarze:

  1. Na pewno wyprobuje szczególnie wieczorem. A olej ze słodkich migdalow ma takie same właściwości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejek migdałowy nie matuje, on jedynie spowoduje łatwiejsze wchłanianie. Do tego zmiękczy, wygładzi i doskonale nawilży buźkę. Ale równie dobrze można sezamowy zmieszać z olejkiem jojoba, który też reguluje pracę gruczołów łojowych, więc będzie się dobrze uzupełniał z sezammowym, a może nawet wzmocni jego działanie

      Usuń